شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 10381 |
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱ |
ارسال به دوستان
پ

معرفی ۳ غذا در شب چهارشنبه‌سوری که محبوب هستند.

به گزارش خبرآنلاین، چهارشنبه سوری یکی از آیین‌های پاک و جشن‌های ایرانی است که از غروب آخرین سه‌شنبهٔ ماه اسفند، تا پس از نیمه‌شب تا آخرین چهارشنبهٔ سال، برگزار می‌شود و برافروختن آتش و پریدن از روی آتش مشخصهٔ اصلی آن است.

برترین‌ها نوشت: این جشن، نخستین جشن از مجموعهٔ جشن‌ها و مناسبت‌های نوروزی است که با برافروختن آتش و برخی رفتارهای نمادین دیگر، به‌صورت جمعی در فضای باز برگزار می‌شود. علاوه بر این سه غذای محبوب ایرانی‌ها در این شب عبارت هستند از:

آش ابودردا؛ غذای مخصوص چهارشنبه سوری

یکی از آش‌های سنتی ایرانی است که در چهارشنبه آخر سال به عنوان غذای مخصوص چهارشنبه سوری تهیه می‌شود. در قدیم زمانی که رشته را از خمیر درست می‌کردند همزمان مراسمی خاص با دعا و استغاثه به درگاه خداوند برگزار می‌شد و ضمن آماده کردن رشته، گلوله‌هایی با آدمک‌هایی از همان خمیر می‌ساختند و به نیت تک تک افراد خانواده در آش می‌ریختند و پس از پختن آش این خمیرها را از آن خارج می‌کردند و به روی بام خانه می‌ریختند که خوراک پرندگان شود و یا در آب می‌ریختند که ماهیان بخورند و این به نیت خارج ساختن بیماری و باقیماندن سلامتی و خوشی بود سپس آش را بین همسایه‌ها و فقرا تقسیم می‌کردند و سهمی نیز اعضای خانواده می‌خوردند. بعضی افراد متعقد هستند برای تهیه این آش کار سختی پیش رو ندارید و به راحتی می‌توانید این آش خوشمزه را تهیه کنید.

رشته پلو؛ دومین غذای مخصوص چهارشنبه سوری

رشته پلو، یکی از غذاهای سنتی، خوش طعم و محبوب ایرانی است که در بسیاری از نقاط کشور به عنوان غذای مخصوص شب چهارشنبه سوری طبخ می‌شود. این غذا به دلیل ترکیبات ساده و در دسترس، از محبوبیت خاصی برخوردار است. طرز تهیه رشته پلو ساده و مواد آن کاملا در دسترس است. برای تهیه این غذای خوشمزه تنها به برنج و رشته پلویی نیاز دارید. رشته پلویی که در کارخانه بوداده می‌شود، شبیه به رشته آش و کمی نازک‌تر از آن است؛ اما به‌دلیل داشتن سبوس بیشتر، رنگ تیره‌تری دارد.

مرصع پلو؛ سومین غذای مخصوص چهارشنبه سوری

قدیمی‌ترین غذای مخصوص چهارشنبه سوری، این پلوی خوش طعم و عطر و خوش رنگ است.

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط جدیدترین و آخرین اخبار پزشکی و سلامت در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید